• Io Merola

Hoe ik van nul naar een booming business ging in 10 maanden tijd

Bijgewerkt: feb 23


WHAT A YEAR!


Wat een bewogen jaar!

Een jaar vol ups, vol downs en vol veranderingen. Een jaar vol emotie!

Voor mij gaat 2020 echter de geschiedenis in als 'Het jaar zonder feestjes!'

Ik ben getrouwd - zonder feestje.

We kochten een huis - zonder feestje.

Ik startte mijn eigen business – zonder feestje.

Maar hé, ik heb een fantastische bubbel, een dak boven mijn hoofd en we zijn gezond!



IO, WHO ARE YOU?


Wie ben ik? Awel, ik ben Io Merola, fiere ‘Founder of COPIO Copy & Content’ en gespecialiseerd in copywriting voor ondernemers die het gezicht zijn van hun eigen bedrijf. Ik schrijf of herschrijf teksten voor websites, blogs, e-mails en social media posts.


Hou je graag zelf de pen in handen?

Dan leer ik je om beter, vlotter en efficiënter te schrijven, zodat je er meer verkoop uithaalt. Want dat is wat copy & content moeten doen: het zijn marketingtools die moeten opbrengen!



"BE POWERFUL"

Je moet bij mij zijn als je nood hebt aan krachtige copywriting en kick-ass content marketing:

  • ideeën & inspiratie

  • structuur & strategie

  • bewezen formules & theorieën

Het is mijn missie om je te helpen ontpoppen tot de kleurige vlinder tussen de grijze massa.



"BE IRRESISTABLE"

Opvallende en onweerstaanbare content opent deuren.

  • Deuren waar zichtbaarheid achter zit.

  • Deuren waar verbinding achter schuilt.

  • Deuren waar vertrouwen om het hoekje loert.

Opvallende en onweerstaanbare content opent deuren die leiden naar het hart van je droomklant.



"BE OF VALUE"

"FOR YOURSELF"

Daarnaast durf ik met zekerheid zeggen dat ik de weg volg die me brengt waar ik wil zijn en waar ik hoor te zijn. De weg waarop ik echt van waarde ben!


Eerder deze week zei Isabel, een specialiste in kerntalentenanalyse tegen me: "Jij werkt wel volledig vanuit je talenten, niet?"


En ik ben blij dat ik kordaat kan zeggen: ja! Na lang zoeken volg ik eindelijk de weg die me triggert om al mijn talenten in te zetten. Niks is méér voldoening gevend.



"FOR OTHERS"

Het is heerlijk om te horen dat ik ook voor mijn klanten van grote waarde ben. Ik inspireer ze, geef ze energie om aan de slag te gaan met hun eigen business en om stappen vooruit te zetten.


Dat vind ik geweldig! Echt waar! Dáár doe ik het voor!




WHAT'S YOUR WAY, IO?


"AAN JE MARKETING BEGINNEN ALS EEN KIP ZONDER KOP, GAAT JE GEEN GOUDEN EIEREN BRENGEN."

Denk eerst na over wat je wil, wat je nodig hebt en waar je naartoe wil. Daarna stippel je je route uit.


Net zoals alle wegen naar Rome leiden, leiden er ook heel wat wegen naar groei, meer klanten en meer omzet.


Businessgoeroes schreeuwen het van de daken dat zij dé sleutel naar succes weten of dé geheime weg naar groei. Ze doen er alles aan om je te verleiden tot het aankopen van een peperduur programma voor meer omzet.


Volgens mij hebben ze geen gelijk, maar ook geen ongelijk. De ene weg is wat langer, maar veiliger. Voor de andere weg betaal je een hoop tol, maar geraak je sneller waar je wil zijn.



CAN YOUR WAY BE MY WAY, IO?


Natuurlijk! Wat ik kan, kan jij ook!

Ik vertel je graag welke weg ik zelf bewandel en hoe dat voor me uitpakt.


Een deel van mijn strategie is mijn eigen COPIO-handleiding voor het schrijven van content. Content waarmee ik zichtbaar ben, waarmee ik werk aan verbinding en bouw aan vertrouwen. Content die mij van nul naar een booming business bracht.


  • Concrete communicatie die

  • Opvalt & overtuigt

  • Persoonlijk is

  • Inspireert & impact creëert

  • Onweerstaanbaar is & omzet genereert


Ik leerde de kneepjes van het vak van andere succesvolle copywriters en online marketeers, overgoot het met mijn eigen sausje en serveer het keer op keer aan mijn volgers. Zij worden fans. Zij worden klanten.





LET'S COOK SOME CONTENT!


Goesting om je eigen potje content te koken?


Dit zijn de 5 ingrediënten die steevast in je content keuken aanwezig moeten zijn:


1. CONCREET DOEL

Bepaal één concrete actie, een actie waarvan jij wil dat je lezer die neemt na het lezen van je tekst.


Kies 1 onderwerp, 1 probleem waar je droomklant tegenaan loopt of 1 angst waar hij mee worstelt.



2. OPVALLENDHEID!

Wees geen grijze muis op het internet, maar laat je horen en laat je zien. Consequent. Niet af en toe een postje tussen de soep en de patatten...


Maak een plan en wees creatief. Doe eens iets geks. Bekijk je onderwerp van een andere invalshoek. Kopieer niet klakkeloos wat je concurrenten al geschreven hebben. Giet je eigen unieke sausje over je brouwsels.



3. PERSOONLIJKHEID

Niks lekkerder om duimen en vingers bij af te likken dan een authentiek sausje. Er is toch niemand anders zoals jij? Waarom speel je die unieke kracht niet uit in je marketing?


JIJ bent je eigen Unique Selling Point. Jouw klanten komen bij jou omdat ze JOU willen.



4. INSPIRATIE

Je klanten komen bij jou omdat je hen inspireert. Vertel je eigen verhalen om anderen te motiveren, te enthousiasmeren en te overtuigen. Je maakt gegarandeerd impact!



5. ONWEERSTAANBAARHEID

Maak jouw aanbod too hard to resist. Overtuig je lezer met jouw oplossing voor zijn probleem en het resultaat dat hij ermee behaalt. Zo zie je je omzet de lucht in schieten, zonder dat je aan authenticiteit moet inboeten.



STRATEGY FIRST!


Begin je al te watertanden, maar staat je keuken op zijn kop?


Ik zoek met je mee naar de strategie die bij je past. Ik analyseer je doelen, je wensen, je mogelijkheden en samen stippelen we de route uit die jij op dit moment het beste volgt.


Boek me voor een WORKSHOP STRATEGIE en ga naar huis met concrete actiepunten, waarmee jij meteen aan de slag kan.


MEER WETEN

PS Isabel vertelt je graag wat één sessie haar opbracht:



Meer info vind je hier: WORKSHOP STRATEGIE

66 keer bekeken0 reacties